2015. április 14., kedd

Életmódi Gasztro - az első beszámoló Tusi tollából

"Szeretném, ha tudnátok, nem vagyok sem szakács, sem egészségtudós, és vannak az ételeimben nembio és nemegészségesnek kikiáltott hozzávalók. Nem kampányolok margarin vagy vaj ellen/mellett, olaj vagy zsír ellen/mellett, nem vagyok vega, vegán, paleo, vércsoport…blabla, kitűztem magamnak néhány egyszerűen betartható célt, az ezekhez rendelt eszközeimet írom le.

Nem jobbak, rosszabbak ezek bármelyik háziasszony receptjeinél, nálam beváltak, akinek tetszik, vigye. :) Akinek nem, az meg ne. :)

Sokat beszélgettünk ezekről az étkekről és kérésre osztom meg.

Eddig két alkalommal találkoztunk a Pöttyös Kuckóban, hogy a Életmódi jegyében „Együnk jót, legyünk jól!” felkiáltással megosszuk egymással ötleteinket és elemózsiánkat. Ha majd az Anyahajó a megálmodott helyén működik, lesz egy szép nagy konyhánk, ahol lesz egy jó kis tűzhely, esetleg kinn az udvaron egy igazi kemence. A konyhában lesz egy szépen körülállható pult, ahol jól látjuk egymást, ahová majd a gyerekek is odaállhatnak. Lesz az udvaron saját kis fűszerkert pár paradicsompalántával meg néhány virággal körbevéve, és süti- és frisskenyér illat lengi majd be a házat, amikor éppen Életmódi gasztro folyik odabenn.

Egyelőre azonban hálásan köszönjük a Pöttyösnek ezt a lehetőséget is, ami most nagyszerű, de kissé behatárolja a lehetőségeinket, ami a főzést, kóstolást illeti. De az is igaz, hogy ezek a körülmények sokkal inkább jellemzőek egy lakótelepi családra, hiszen itt is egy lakótelepi lakásban ügyeskedünk.

Szóval a lehetőségek komoly végiggondolása, a szükséges eszközök, hozzávalók helyszínre szállítása szükséges ahhoz, hogy a kis csapat működni tudjon.

A receptek összeszedésénél így nemcsak az játszik, hogy egészséges legyen, de lehetőleg gyorsan készüljön el, ne kelljen sütő, mert az nem működik, ne legyen szükséges hozzá túl sok edény, mert azt mind oda kell cipelni… stb.

Az első alkalommal Szimonettával párban vállaltam a háziasszonyi szerepet.

Már itthon előkészültem amivel lehetett, kifliket és magos rudat sütöttem a készítendő krémekhez, és itthon a házi májast is elkészítettem. Ottanra már csak a fetakrém maradt. 

Szimonetta egy igazán finom rukkolás kéksajtos salátával készült, amit a helyszínen elkészítettünk közösen.

A második alkalommal főzésre adtam a fejem, és krémlevesek készültek annak jegyében, hogy etessünk több zöldséget a családdal.

A következő bejegyzésben hozom a recepteket.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése