2015. május 15., péntek

Még mindig ökokör - Edina beszámolója az első két alkalomról

Most, hogy túl vagyunk a gazdaság és élelmiszer témán, számba vettem kicsit, milyen is volt eddig az Anyahajós ökokör. 

http://www.magyarok.ie/sites/default/files/01.jpg

A gazdaság téma egy kis bevezetővel indult, sokunknak nem sikerült a kezdeti méréseket megcsinálni, ezért megegyeztünk, hogy legalább az adott téma előtt mérjünk a témával kapcsolatban. Hajrá, ez menni fog! A gazdaságot én vállaltam, fogyasztási szerkezetről szóló statisztikával, etikus bankról szóló cikkel készültem bevezetőnek. Nem voltunk sokan ezen az alkalmon, de nagyon jó kis beszélgetés alakult ki. Megbeszéltük, ki hogyan tartja számon a bevételeket, kiadásokat, hogyan gazdálkodik, majd tettünk vállalásokat is. Abban megegyeztünk, hogy a legmacerásabb vállalás ebben a témában a blokkgyűjtés, ehhez ugye kellenek a férjek, párok is, meg aztán az eltett blokkokat rendszerezni is kellene, táblázatba szedni, és ez sok idő. Én személy szerint a 90%-os vállalást tettem, aminek az a lényege, hogy ha a bevétel 100%-ából kijössz, akkor a 90%-ból is. Tehát minden hónapban 10%-ot tegyél félre. Az első hónapban 5%-ot sikerült, de most már megvan a 10, remélem tudom így folytatni. 

Az élelmiszer téma elején még lezártuk a gazdaságot, az is előjött, hogy páran olyan dolgokat halogatunk, amit ha lezárnánk, akkor örülhetnénk, de valahogy nem jut rá sosem idő (nem használt bankszámla megszüntetése, jelzálog töröltetése), na igen, ezekhez fel kellene kerekedni, és elintézni. Mint ökokör csoportvezető mondom, azért jó az ökokör, mert a csoportvezetőre sem hárul túl nagy feladat, mivel minden témának van felelőse. 

Az élelmiszert Blanka vállalta, kis cetliket hozott, amiken az élelmiszer témával kapcsolatos fogalmak voltak. Mindenki kapott kb. 3-at, elmondta róla a véleményét, és jó kis beszélgetések alakultak ki. Én például nagyon hasznos új infokhoz jutottam a víztisztítós kancsókról. :) Aztán megint vállaltunk: volt, aki bevállalta a heti 3 húsmentes napot, kíváncsian várom majd a beszámolót! Én azt vállaltam, hogy friss idényzöldséget veszek, piacra megyek, a közösségi kertben pedig elültettem a palántákat. 

Jelentem, a vállalásaimmal jól állok. Lehet, hogy én is megpróbálom azt a heti 3 húsmentes napot. Így tavasszal nem fog az ártani. ;) A következő témánk úgyis a méregtelenítés, bár más értelemben: a vegyszerekről lesz szó!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése